Fotó album

Az áprilisi időjárás jó eséllyel alkalmas már a kerékpározásra. Sokan már alig várják, hogy kerékpárra szállhassanak és megkezdődjön a kerékpáros szezon. Nálunk már hagyománnyá vált, hogy az év szezonnyitó kerékpátúrája az „Együtt bringázik a család, szezonnyitó kerékpártúra kicsiknek és nagyoknak” mottó jegyében tartjuk. Ekkor úgy válasszuk meg a helyszínt és távot, hogy 6-8 éves kortól már a gyerekek is túrázhassanak a felnőttekkel. Ebben az évben a Dunakanyart választottuk helyszínnek, a Vác - Surány - Horány - Dunakeszi - Göd - Vác útvonalon, 31 kilométer hosszan. Ideális útvonal. Hosszan lehet gyerekekkel is biztonságosan kerékpározni kerékpárúton, gátkoronán és kisforgalmú közúton. Vácról a Duna partjáról indultunk és néhány száz métert követően az óránkét közlekedő váci komppal átkeltünk a Szentendrei-szigetre. A szigeti kompkikötőt elhagyva 600 méter után balra kanyarodva rátértünk a gátkoronára. Surányig a folyóval párhuzamosan kerékpároztunk, balra a Dunapart ártere, jobbra az ivóvíz kutak sokasága mellett haladtunk el. A Surány - Horány közötti 3 kilóméteres távon a gát aszfalt burkolata földúttá változik. Ennek ellenére száraz időben bizony sokkal jobb ezen tekerni, mint a töredezett gátkoronán. Továbbra is a folyó partját követtük a Horány végében található, Dunakeszi és Horány között közlekedő komp kikötőjéig. A folyamatosan üzemelő komppal átkeltünk Dunakszire. A kikötőben található néhány vendéglátóhely ahol lehetőség nyílik egyet szusszanni vagy frissíteni, megpihenni a gyerekekkel. A Dunakanyar kerékpárúton kerékpározzunk tovább. Dunakeszin a házak között tekerve a kerékpárút eltávolodik a Dunától, ezen a szakaszon néhány kisebb emelkedő állította kihívás elé a kisebb gyerekeket, de nem okozott különösebb problémát. A 21. kilométernél ismét kiértünk a Duna partjára és ismét gáton tekertünk. Ez az egyik leghangulatosabb része az útvonalnak. Messzire ellátni a Dunakanyarban. Le lehet menni a folyó fövenyére. Az ezt követő kilómétereken Göd utcáin kanyarogtunk, még mindig a kijelölt kerékpárúton. Közeledtünk Vác felé. A 25. kilómétertől az ártéri erdőben kerékpározva jutottunk vissza a startvonalra a váci Dunapartra.